dimecres, 25 de febrer del 2009

ENDEVINALLES

D'ANIMALS i DEL MÓN:








1. Verd naix,


verd es cria i


ver putja el tronc.






2. Quin animal, quin animal és


que, encara que no ens ho sembli,


per utilitza tant les ungles


animal dos vegades es?






3. De front mire al sol sense que em deixe cec
i més alt jo vole que qualsevol au


símbol sóc d'imperis


( i de reis;


dos caps a vegades


em dibuixen.)





4. Saltant de peña en peña

me recorro la muntanya


no deixe viva una herva,


ni una brizna, ni una caña.



5. Sóc una caixa redona,


tan blanca com l'azahar


se m'obri molt fàcilment


i no em poden tancar.





6. Líquid negre en un surtidor,

al que or crimen pel seu valor.



7. Espanya la divideix en dos

i també a Portugal,

és el riu que més aigua

porta de la terra al mar.




8. Trenca i no té mans,

corre i no té peus,

bufa i no té boca,

què et pareix que és?



9. Pase pel foc sense cremar-me,

pase pel riu sense mullar-me,

quan fa molt de sol estic oronda

i en el nuvolat amb prou feines se'm nota.



10. De nit apareixen

i ningú les crida,

pel dia marxen

i tornen l'endemà.














RESPOSTES:



1. La salamandra 2. El gatet 3. l'aguila 4. La cabra 5. l' ou








6. El petroli 7. El tajo 8.El vent 9. L'ombra 10. Les estreles
















PER: NATALIA I LAURA





































































































































































































































































































































































































































































































































































































Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada